2014

Ostschweizer Blauburgunder Beerli

Pinot Noir

This product is not available in your delivery area.

Wine information

Region

Ostschweiz, Switzerland

Grape

Pinot Noir

Vintage

2014

Goes well with

Deli-meat, semi-hard cheese

Degustation notes

Beautiful youthful ruby colour, a surge of ripe red berries and hints of bread crust, delicate and soft on the palate, pleasantly fresh, nice complex fruitiness, a typically fruity wine from eastern Switzerland.

Special notes

Pinot Noir, also called Blauburgunder, is a significant and very high quality red grape. Also the most important choice vine of the """old world"""". The rather light Pinot wines lose their charm over the years. Therefore, it is recommended to enjoy them while still young.

Alcohol content

12.5%

Drinking temperature

16-18°C

Optimum maturity

2015-2017

Original packaging

Box of 6

Stopper

Screw top

Ratings

Average rating: 3.0 of 5 3 ratings and 2 reviews

  • from on
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    Leicht im Geschmack - Alle Jahre wieder in der Adventszeit, mache ich mit diesem Beerli Wein den aller besten Glühwein:-) Auch zu Raclette und Fondue, schätze ich diesen fruchtig und leichten Beerli Wein sehr.

  • from on
    Average rating: 1.0 of 5 1.0

    2014, grosse Enttäuschung - Hatte im November 2014 - in Aktion - auf Risiko gleich ein Paar Kartons des 2013er bestellt.
    War positiv überrascht. Leicht aber fruchtig und aromatisch. Danach war er nicht mehr erhältlich. Mitte Januar kam den 2014 und ich habe vorsichtshalber ein Paar Flaschen in der Filiale gekauft...
    Absolute Enttäuschung! Kein Geschmack, kein Aroma. Wir haben Ihn zu viert probiert und wir waren alle der selben Meinung.
    Ob spätere Abfüllungen des 2014 besser sein werden?