2005

Rioja DOCa Gran Reserva Marqués de Riscal

Graciano, Tempranillo, Mazuela

This product is not available in your delivery area.

Wine information

Region

Rioja, Spain

Grape

Graciano, Tempranillo, Mazuela

Producer

Marqués de Riscal

Vintage

2005

Goes well with

Seasoned meat dishes, paella, aromatic hotpots, hard cheeses

Degustation notes

Strong ruby colour, an intense bouquet of red cherries, coconut, vanilla and American oak barrel, leather and caramel, typical aromas, juicy fruitiness, ripe and silky tannins, very soft, with great elegance, a long and complex finish.

Awards

Robert Parker - 90

Special notes

The Marques Riscal Bodega was founded in 1860 by a Frenchman, which imprinted a lasting character on this wine. The company can rely on an unusually high share - 40% - of grapes from its own production. The higher the quality of the wine (Reservas and Gran Reservas), the higher this proportion is. Aged for 26 months in barrels.

Alcohol content

14.0%

Drinking temperature

16-18°C

Optimum maturity

2015-2018

Original packaging

Box of 6

Stopper

Natural cork

Finishing process

Oak cask 225 l

Ratings

Average rating: 4.5 of 5 29 ratings and 8 reviews

  • from on
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    Excelenter Rioja!! Doch der Preis eher obere Grenze! Aber das gönn ich mir ab und zu..prost

  • from on
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    Sir - Absolut top. Könnte nicht besser sein. Preis ist vollkommen OK aber an Ihrer Stelle würde ich den Preis entweder über die FR 45,- heben oder unter die Fr 40,- also 39.90. Beides würde den Umsatz heben, aber ich hoffe ich bekomme noch welche.

  • from on
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    unübertrefflich - einer der besten Weine, die ich je von Coop getrunken habe - wenn auch etwas zu teuer. Bereits in der Nase eine Wucht, im Gaumen rund, voll, aromatisch, lang anhaltender Abgang. Klasse!

  • from on
    Average rating: 3.0 of 5 3.0

    Preis/Leistung stimmt nicht - Habe innerhalb von 6 Monaten 2 Flaschen von diesem Spanier getrunken und bin immer der gleichen Meinung. Für diesen Preis gibt es viel bessere Rioja's. Ich würde für diesen Riserva höchstens 20 Franken bezahlen. Hat in meinem Keller keinen festen Platz gefunden.

  • from on
    Average rating: 3.0 of 5 3.0

    Ok, aber nicht mehr - Was man wissen sollte; Robert Parker bewertet selten unter 90 Punkten. Dies ist quasi das untere Ende seiner Skala. Der Wein ist Ok, wird aber seiner Preisklasse nicht gerecht. Würde dafür max. 25 Franken bezahlen.

  • from on
    Average rating: 1.0 of 5 1.0

    Entauschend - Keine Struktur, schwach!

  • from on
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    Frau - Ausgezeichnet!

  • from on
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    1A - Ich kann der vorhergehenden Bewertung nur zustimmen. Ist auf jedenfall sein Geld wert. Sehr harmonisch und rund.