2014

Chablais AOC Aigle les Murailles Rouge

Pinot Noir

This product is currently not available.

Wine information

Region

Waadt, Switzerland

Grape

Pinot Noir

Producer

Badoux Vins

Vintage

2014

Goes well with

Grilled beef and lamb, tournedos, duck, wild game, cheeses

Degustation notes

Intense ruby colour, a pleasant bouquet of ripe berries, spicy aromas with notes of kirsch, ample and soft on the palate with niceroundness, an elegant body with pleasant aromatic diversity. Ending with beautiful aromatic persistence, full of character; typicalof a Pinot.

Alcohol content

13.5%

Allergy info

contains: sulfit

Drinking temperature

16-18°C

Original packaging

Box of 6

Stopper

Natural cork

Country of production

  • Switzerland

Supplier

  • Coop Info Service
  • Postfach 2550, 4002 Basel
  • Phone: 0848 888 444

Ratings

Average rating: 4.0 of 5 30 ratings and 14 reviews

  • from on (Rated vintage: 2016)
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    Ein feiner roter Aigle. Leider etwas teuer, aber dennoch den Preis wert.

  • from on (Rated vintage: 2015)
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    Ein hervorragender Rotwein aus dem Chablais.

  • from on (Rated vintage: 2014)
    Average rating: 1.0 of 5 1.0

    der Weisse ist wesentlich besser.

  • from on (Rated vintage: 2014)
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    sehr fein - Top!

  • from on (Rated vintage: 2013)
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    la chablaisienne - très bon!

  • from on (Rated vintage: 2013)
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    Schöner Wein - ein schöner Wein der Pinot Traube. Kann sehr gut auch als Apero serviert werden oder einfach so für sich zum Geniessen. Wunderbar!

  • from on (Rated vintage: 2013)
    Average rating: 4.0 of 5 4.0

    roter Bruder des Eidaechsliwy - ausgeprgtes Aroma, schmeckt auch leicht gekühlt als Aperowein ausgezeichnet

  • from on (Rated vintage: 2012)
    Average rating: 5.0 of 5 5.0

    Guter Tropfen - Eigentlich bin ich Liebhaberin seines weissen Pendants. Aber ich bin positiv überrascht.
    Der rote Aigle les Murailles ist ein leichter, harmonischer und süffiger Rotwein. Zum weiter Empfehlen.

  • from on (Rated vintage: 2013)
    Average rating: 1.0 of 5 1.0

    Grauenhaft - Der weisse Aigle ist so knapp geniessbar, aber der Rote finde ich einfach nur schrecklich. Als hätte man auch noch die Blätter und Äste mitverarbeitet.

  • from on (Rated vintage: 2013)
    Average rating: 3.0 of 5 3.0

    Rote Echse - Steht seinem weissen Pendant in nichts nach. Typischer Schweizer Pinot Noir, sehr fein und leicht. Es fehlt das Bodenständige. Ist als Essensbegleiter gedacht, besonders zu Fisch aus Schweizer Gewässer.